kpk - til forsiden
               
Kristelig Pressekontor postboks 101 tlf 69 88 43 90 faks 69 88 43 94 e-post kpk@kpk.no
 
 
 

 

KPK leverer tekst og bilder til aviser og andre medier, som abonnerer på stoffet. Andre som besøker siden, kan lese nyhetsstoffet 24 timer etter at det er sendt ut til abonnentene.
Tekst på bokmål og nynorsk.

Våg å stå for noe

Publisert 20.06.2020

                                                                                                                              

Som ung lærte jeg sangen om profeten Daniel, en innflytelsesrik mann. Kong Dareios ville innføre en lov som skulle avskaffe Gud, og isteden bøye seg for kongen. Men Daniel bøyet ikke av. Han stod fast i sin overbevisning og troen på Gud, og han endte i løvehulen.

En har sagt, «Hvis du ikke står for noe, kommer du til å falle for hva som helst.» I en oversettelse av Jesaja 7,9 heter det: «Hvis du ikke står fast i troen, vil du ikke bli stående i det hele tatt.»

Vi må våge å stå faste på Ordets grunn. Det svikter for mange her. Man bøyer av for menneskelig tankegang og fornuft. Det som er «politisk korrekt» blir ofte avgjørende.

Bare et personlig forhold til Jesus som Herre og frelser kan skape fred med Gud i en god samvittighet, og redde oss fra sløvhet og likegyldighet.

«Sett deg for et hellig mål. Kristus klart bekjenn! Stå rekken fast som stål. Og kjemp som Daniels menn. Våg så stå som Daniel. Våg alene stå! Gi som han et hellig løfte. Fram med Jesus gå!» Bliss



Powered by Cornerstone